ບິນສູງ: ມາພົບກັບ ນັກບິນໂດຣນຂອງ LXML
ມິຖຸນາ 11, 2021
ໂດຣນທັນສະໄໝທຳອິດຂອງໂລກ – ຫຼື ພາຫະນະທາງອາກາດທີ່ບໍ່ມີຄົນນັ່ງຂັບ – ໄດ້ຖືກສ້າງຂຶ້ນໃນປີ 1935 ເພື່ອຝຶກອົບຮົມນັກບິນ. ຕັ້ງແຕ່ນັ້ນມາ, ໂດຣນ ໄດ້ຖືກນຳໃຊ້ໃນຫຼາກຫຼາຍອຸດສາຫະກຳນັບແຕ່ ການທະຫານ, ກະສິກຳ, ການບັນເທີງ ຕະຫຼອດຮອດ ບໍ່ແຮ່.
ທີ່ LXML, ພວກເຮົານຳໃຊ້ ໂດຣນ ເພື່ອຊ່ວຍໃຫ້ພວກເຮົາບັນລຸເປົ້າໝາຍການຂຸດຄົ້ນບໍ່ແຮ່ ແລະ ທັງຮັກສາຄວາມປອດໄພຂອງພະນັກງານ ກໍຄື ຊຸມຊົນ. ໂດຣນ ເປັນເຄື່ອງມືດີເລີດເພື່ອບັນລຸວຽກງານ ການວາງແຜນການຂຸດຄົ້ນ, ດ້ານການດຳເນີນງານ, ດ້ານສິ່ງແວດລ້ອມ ແລະ ວຽກງານຊຸມຊົນ. ໂດຣນ ຈະໃຫ້ພາບທີ່ກວ້າງໃກ້ຈາກລະດັບສູງທາງອາກາດ ໃຫ້ພວກເຮົາເຫັນ ຮ່ອງຮອຍທີ່ຖືກລົບກວນ ແລະ ຊ່ວຍໃຫ້ພວກເຮົາເຂົ້າເຖິງເຂດຫ່າງໃກສອກຫຼີກ.
LXML ມີພະນັກງານ 24 ຄົນຈາກທີມງານ ຂຸດຄົ້ນບໍ່ແຮ່, ສິ່ງແວດລ້ອມ, ແລະ ພົວພັນກັບຊຸມຊົນ ເຊິ່ງໃນນັ້ນມີແມ່ຍິງ 3 ຄົນ ທີ່ສາມາດບິນໂດຣນເພື່ອຮັບໃຊ້ວຽກງານປະຈຳວັນຂອງພວກເຮົາ.
ການຊີເຈາະ ແລະ ລະເບີດຫີນ ເປັນວຽກງານທີ່ປະຕິບັດເປັນປະຈຳທີ່ບໍ່ຄຳ-ທອງເຊໂປນ ກ່ອນທີ່ພວກເຮົາຈະສາມາດຂຸດຄົ້ນແຮ່ໄດ້. ນັກບິນຂອງພວກເຮົາ ບິນໂດຣນທຸກໆມື້ເພື່ອຮັບປະກັນວ່າ ບຸກຄົນ ແລະ ສັດສາວາສິ່ງຈະບໍ່ຢູ່ພາຍໃນຂອບເຂດຫວງຫ້າມ (ລັດສະໝີ 500ມ) ກ່ອນທີ່ຈະລະເບີດຫີນ. ນອກຈາກນັ້ນ, ພວກເຮົາຍັງນຳໃຊ້ ພາບຫຼັງການລະເບີດຫີນເພື່ອ ວິເຄາະ ແລະ ຕິດຕາມຄວາມປອດໄພ ໂດຍສະເພາະ ເວລາລະເບີດຫີນຢູ່ໃກ້ເຂດຊຸມຊົນ.
ໃນກິດຈະກຳການຂຸດຄົ້ນບໍ່ແຮ່, ພວກເຮົານຳໃຊ້ ໂດຣນເພື່ອສຳຫຼວດເນື້ອທີ່, ວາງແຜນບໍ່ທີ່ຈະລະເບີດ, ເກັບກຳຮູບພາບ ຄວາມຄືບໜ້າການຂຸດຄົ້ນ, ປະເມີນການສັນຈອນພາຍໃນເຂດບໍ່ແຮ່ ແລະ ກວດກາສະພາບການດຳເນີນງານ. ໃນວຽກງານການຄຸ້ມຄອງສິ່ງແວດລ້ອມ, ໂດຣນ ຊ່ວຍພວກເຮົາໃນການ ກວດກາວຽກງານຟື້ນຟູຕ່າງໆ ແລະ ກິດຈະກຳການຄຸ້ມຄອງນ້ຳ. ໃນວຽກງານຊຸມຊົນ, ໂດຣນ ສະໜັບສະໜູນວຽກງານການໄກ່ເກ່ຍຄຳຮອງທຸກຂອງຊຸມຊົນ ແລະ ວຽກງານເຂົ້າຫາທີ່ດິນຕ່າງໆ.
ເຮົາມາພົບກັບ ກັບຕັນບິນໂດຣນ ຂອງ LXML ທັງ 3 ທ່ານ ພ້ອມທັກສະຂອງພວກເຂົາ.
ຈັນທະວີ ອິນທະສຸກ, ວິສະວະກອນ ດ້ານການຊີເຈາະ ແລະ ລະເບີດຫີນ, ຈາກ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ
ຈັນທະວີ ເປັນແມ່ຍິງຜູ້ດຽວໃນສະມາຊິກ 5 ຄົນຂອງທີມງານຊີເຈາະ ແລະ ລະເບີດຫີນ. ລາວໄດ້ເລີ່ມເຮັດວຽກກັບ ລຊມລ ໃນເດືອນ ເມສາ 2020.
“ຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ຝຶກບິນໂດຣນ ເປັນເວລາໜ 1 ອາທິດ ແລະ ບິນມາໄດ້ 1 ປີພໍດີ. ການບິນໂດຣນ ທີ່ທ້າທາຍເປັນພິເສດແມ່ນຕອນບິນໃນລະດູຝົນ, ການບິນຢູ່ເຂດພູສູງ ແລະ ເວລາສັນຍານຕັດ ລະຫວ່າງໂດຣນ ແລະ ເຄື່ອງຄວບຄຸມ!”
ບຸນຕ້ອນ ສິດທິເດດ, ພະນັກງານໄກ່ເກ່ຍ ແລະ ມໍລະດົກວັດທະນະທຳ, ຈາກ ເມືອງວິລະບູລີ
ບຸນຕ້ອນ ເປັນແມ່ຍິງຜູ້ດຽວໃນສະມາຊິກ 4 ຄົນຂອງ ທີມງານພົວພັນກັບຊຸມຊົນທີ່ສາມາດບິນໂດຣນ.
“ຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ຝຶກບິນໂດຣນ ເປັນເວລາ 1 ເດືອນ ແລະ ບິນມາໄດ້ 6 ເດືອນພໍດີ. ຂ້າພະເຈົ້າບິນໂດຣນເພື່ອໃຫ້ໄດ້ພາບຊັດເຈນ ຂອງພື້ນທີ່ໆອາດໄດ້ຮັບຜົນກະທົບຈາກໂຄງການຂອງພວກເຮົາ ເຊັ່ນ ໜອງປາ ແລະ ດິນນາຂອງຊຸມຊົນ. ຂ້າພະເຈົ້າຄິດວ່າ ສິ່ງທີ່ສຳຄັນຫຼາຍສຳລັບຜູ້ທີ່ບິນໂດຣນ ແມ່ນຕ້ອງມີສະມາທິສູງ ແລະ ມີໄຫວພິບວ່ອງໄວເວລາ ບິນໃນພື້ນທີ່ຫຍຸ້ງຍາກກັນດານເປັນຕົ້ນຢູ່ເຂດພູຄ້ອຍຊັນ.”
ບົວຜັນ ພຽນອາສາ, ວິສະວະກອນ – ປັບປຸງການຂຸດຄົ້ນແຮ່, ຈາກນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ
ບົວຜັນ ເປັນແມ່ຍິງຜູ້ດຽວໃນສະມາຊິກ 5 ຄົນ ຂອງທີມງານຂຸດຄົ້ນບໍ່ແຮ່ ທີ່ສາມາດບິນໂດຣນ.
“ຂ້າພະເຈົ້າໄດ້ຝຶກບິນໂດຣນ ເປັນເວລາ 2 ອາທິດ ແລະ ໄດ້ເລີ່ມບິນໃນຕົ້ນເດືອນ ພຶດສະພາທີ່ຜ່ານມານີ້. ຂ້າພະເຈົ້າເຫັນວ່າ ເວລາທີ່ບິນໂດຣນທີ່ເໝາະສົມທີ່ສຸດແມ່ນຫລັງຈາກ 10 ໂມງເຊົ້າ ເມື່ອແສງພໍດີງາມ ແລະ ໃນເວລາທີ່ບໍ່ມີລົມ. ພະແນກຂອງພວກເຮົານຳໃຊ້ ໂດຣນສຳລັບຫຼາຍໜ້າວຽກ ເປັນຕົ້ນເພື່ອ ກວດກາກິດຈະກຳຊີເຈາະ ແລະ ລະເບີດຫີນ, ເກັບພາບຄວາມຄືບໜ້າຂອງວຽກງານຂຸດຄົ້ນແຮ່ໃນແຕ່ລະບໍ່ ແລະ ໃນແຕ່ລະໄລຍະເວລາຂອງກິດຈະກຳການພັດທະນາ. ການບິນໂດຣນ ເຮັດໃຫ້ເຮົາເຫັນມຸມມອງທີ່ດີໃນການດຳເນີນງານຂອງພວກເຮົາ ເພື່ອໃຫ້ໄດ້ມີຂໍ້ມູນເລິກເຊິ່ງຂື້ນຕື່ມ. ໂດຣນ ຈະໃຫ້ພາບທີ່ກວ້າງໃກຈາກຫຼາກຫຼາຍມູນ ທີ່ສາມາດຊ່ວຍໃຫ້ພວກເຮົາສາມາດວາງແຜນ ແລະ ຕັດສິນໃຈໄດ້ເລິກເຊິ່ງຮອບດ້ານຂຶ້ນ.”